Veelgestelde vragen

Keuzehulp

Ieder theater- en concertseizoen toont Theaters Tilburg weer een gevarieerd programma: van cabarettalent in onze studio en indrukwekkend toneel in de schouwburg tot groot symfonisch werk in de concertzaal. Een keuze maken uit dat programma kan dus best moeilijk zijn! We voegen zoveel mogelijk foto- en videofragmenten toe  aan de voorstellingspagina’s, zodat je een goed beeld krijgt van wat je kan verwachten. Heb je toch behoefte aan meer informatie of tips? Stuur dan een mail aan communicatie@theaterstilburg.nl en we helpen je graag op weg.

Bestellen & betalen

  • Hoe kan ik tickets bestellen? 

Je bestelt eenvoudig je tickets via deze website, door op de tickets- of bestelknop te drukken. Je wordt dan doorverwezen naar je winkelmandje, van waaruit je terug kan om meer voorstellingen te kiezen of je bestelling kan afronden door deze te betalen. In het bestelproces maak je een keuze voor een rang (in het geval van de concertzaal of schouwburg) waarna je kan zien welke stoelen nog beschikbaar zijn voor de gekozen rang. Let op, je ziet dus enkel de beschikbare plaatsen op de door jou geselecteerde rang! Voor wie liever niet online bestelt, is het uiteraard ook mogelijk contact op te nemen met de Ticketservice. Onze medewerkers helpen je telefonisch of aan de balie graag met je bestelling. 

  • Kan ik de plattegrond inzien? 

Voor verschillende voorstellingen en concerten worden verschillende zaalopstellingen gebruikt. In sommige gevallen worden bijvoorbeeld de stoelen op het balkon niet verkocht, blokkeren we extra plekken voor de technici van bezoekende artiesten en/of gezelschappen of verkopen we enkele tickets niet ten behoeve van de juiste zicht- en gehoorlijnen. Om de specifieke beschikbaarheid van een evenement te zien start je het bestelproces. Bekijk via onderstaande links de basisplattegronden van de schouwburg en concertzaal. 

Plattegrond schouwburg
Plattegrond concertzaal

  • Hoe ontvang ik mijn tickets? 

We bieden de mogelijkheid je bestelling als e-ticket(s) te ontvangen of via de post. Kies je ervoor de tickets per post te ontvangen, dan rekenen we € 3,50 verzendkosten. Je e-tickets worden na bevestiging van je betaling via mail aan je toegezonden, en zijn ten alle tijden terug te vinden in Mijn account

  •  De voorstelling is uitverkocht,  is er een wachtlijst? 

Als een voorstelling of concert is uitverkocht, kun je contact opnemen met de Ticketservice. Mochten er tickets retour of beschikbaar komen, dan nemen onze medewerkers contact met je op. Let op: we kunnen hierin geen garanties bieden.

  • Wat houdt de servicetoeslag in die vermeld staat? 

Wanneer je tickets koopt voor een van onze voorstellingen of concerten, betaal je een servicetoeslag. De hoogte hiervan kan per voorstelling verschillen, en staat altijd expliciet vermeld bij je aankoop en op je bestelbevestiging. De reguliere toeslag is € 3. Koffie, thee en bronwater in de pauze zijn hiermee inbegrepen in de ticketprijs, alsmede het gebruik van de garderobe. Is er geen pauze, dan geldt de gratis consumptie voor aanvang van de voorstelling.

  • Geldt er een jongerenkorting? 

Voor jongeren t/m 26 jaar geldt de jongerenkorting. Deze is in enkele gevallen meteen zichtbaar bij de verschillende prijzen van een voorstelling of concert. Is dit niet het geval dan geldt op de dag van de voorstelling zelf dat je slechts € 12,50 voor een ticket betaalt. We controleren de geldigheid van het ticket aan de hand van een geldig legitimatiebewijs, studenten- of CJP-pas. 

  • Ik heb een kortingscode, hoe kan ik deze gebruiken? 

Heb je een persoonlijke kortingscode ontvangen van Theaters Tilburg of een bezoekend gezelschap of organisatie? Je kan deze in het online bestelproces verzilveren, door gebruik te maken van de optie 'Gebruik promotiecode'. Het is eveneens mogelijk je tickets telefonisch of aan de balie te bestellen o.v.v. genoemde code. 

  • Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Op onze website kun je betalen met iDeal, creditcard (VISA en Mastercard) of met de Podium Cadeaukaart. Wil je betalen met het tegoed van de Meedoenregeling of de Theaters Tilburg cadeaubon dan is dit enkel mogelijk aan de balie van de Ticketservice, het is wel mogelijk je tickets alvast telefonisch vast te leggen. Voor gebruik van het tegoed van de Meedoenregeling geldt dat dit enkel overdag, op vertoon van je ID en het klantnummer van de Gemeente Tilburg, mogelijk is.

Je tickets & bezoek

  • Ik ben mijn tickets kwijt, wat moet ik doen? 

Ben je onverhoopt je tickets kwijt? Je e-tickets zijn altijd opnieuw te downloaden in Mijn account. Op de dag van de voorstelling zelf is het eveneens mogelijk om op vertoon van je legitimatiebewijs een fysiek duplicaat aan te vragen aan de balie van de Ticketservice. 

  • Ik ben verhinderd, kan ik mijn tickets terugbrengen? 

Gekochte tickets kunnen tot zeven dagen voor de voorstellingsdatum omgeruild worden. Het aankoopbedrag wordt geretourneerd in de vorm van een tegoedbon, minus administratiekosten à € 3,50. 

  • Moet ik mijn e-tickets geprint meenemen? 

E-tickets download je eenvoudig in je Wallet op je smartphone of als PDF in je bestanden. Onze scanners kunnen vanaf je telefoon de tickets scannen, en het is dus niet vereist deze geprint mee te nemen. 

  • Waar moet ik rekening mee houden bij een bezoek aan Theaters Tilburg? 

We hebben tips over je daadwerkelijke bezoek aan (een van) onze zalen verzameld op de pagina Plan je bezoek.  

Mijn account

  • Hoe maak ik een account aan?

Wanneer je rechts bovenin op Mijn account klikt, wordt je doorverwezen naar de inlog- en registratiepagina. Je kan een account aanmaken door gebruik te maken van het e-mailadres waarmee je in het verleden tickets hebt gekocht. Dat betekent ook dat het op dit moment helaas nog niet mogelijk is een account aan te maken zonder eerder tickets te hebben gekocht. 

  • Wat zijn de mogelijkheden van Mijn account? 

In je persoonlijke account kan je je gegevens inzien en wijzigen, en vinden onze ambassadeurs hun persoonlijke code terug. Daarnaast vind je in Mijn account een overzicht van je reeds bezochte voorstellingen en concerten, en van alle voorstellingen en concerten die er nog aan komen. Van die laatste kun je ten alle tijde je tickets opnieuw downloaden, en we bieden de mogelijkheid om met een druk op de knop de voorstelling toe te voegen aan je persoonlijke, online agenda. 

Tenslotte bieden we gasten met een persoonlijk account de mogelijkheid een Verlanglijstje bij te houden: voor als je nog niet zeker weet of je kan of wil gaan. Let op: hiervoor moet je reeds ingelogd zijn. Ben je nog niet ingelogd dan wordt je automatisch gevraagd dit alsnog te doen, wél voeg je het gewenste evenement dan nog eens toe aan je Verlanglijstje. 

  • Waarom kan ik mijn e-mailadres niet wijzigen in Mijn account? 

Om je persoonlijke bestellingen te kunnen tonen, wordt er vanuit je account een koppeling gemaakt met ons kaartverkoopsysteem. Dit wordt geverifieerd op basis van je e-mailadres. Om te waarborgen dat de juiste bestellingen, koppeling en informatie beschikbaar blijft voor je, hebben we er voor gekozen dit enkel via de medewerkers van Ticketservice aan te bieden.

Over de voorstelling

  • Heeft de voorstelling een pauze? 

Wanneer bekend communiceren we de pauze-informatie op de voorstellingspagina. Wanneer je je aanmeldt voor onze servicemails, sturen we je enkele dagen voor de voorstelling ook een mail met deze informatie. De pauze-informatie is onder voorbehoud van wijzigingen, al doen we uiteraard altijd ons best de juiste informatie te delen. 

  • Hoe laat is de voorstelling afgelopen? 

Ook de eindtijd van een voorstelling communiceren we op de voorstellingspagina en in onze servicemails. Voor gecommuniceerde eindtijden geldt eveneens dat deze onder voorbehoud van wijzigingen zijn. 

  • Mag ik filmen of foto's maken tijdens een voorstelling of concert? 

Het is niet toegestaan om tijdens een voorstelling of concert te fotograferen of andere opnames te maken. Niet alleen is het storend voor de artiest(en) op het podium, maar ook voor het publiek om je heen. In sommige gevallen mag er tijdens het eindapplaus worden gefotografeerd. Als dat het geval is, wordt dit vooraf aangekondigd. Professionele aanvragen om beeldmateriaal te schieten, kunnen tot uiterlijk 7 dagen voor de voorstelling aan communicatie@theaterstilburg.nl gestuurd worden. 

  • Mag ik de zaal nog in als ik te laat ben? 

Doorgaans willen artiesten niet dat er nog gasten worden toegelaten als de voorstelling al is begonnen. De zorgvuldig opgebouwde sfeer in de zaal of de concentratie op het podium kan hierdoor verstoord worden. Bij veel voorstellingen kunnen wij je daarom niet meer toelaten in de zaal. Te laat arriveren is geen reden voor restitutie van je toegangsgeld.

  • Wat als de voorstelling niet aan mijn verwachtingen voldoet? 

Het kan uiteraard voorkomen dat een voorstelling of concert niet aan je verwachtingen voldoet. In dat geval kan je gebruik van onze regeling Nieuwe kans: je ontvangt het aankoopbedrag retour in de vorm van een tegoedbon. Meld je daarvoor in de pauze aan de servicebalie om het formulier in te vullen. Uiteraard kan je daarna niet meer plaatsnemen in de zaal. Voorstellingen en concerten zonder pauze zijn uitgesloten van deze regeling. 

Ik ben ambassadeur

Meer info over ons ambassadeursprogramma vind je hier. Heb je vragen of wil je ons op een andere manier steunen? Mail dan naar Sietske Hoff. Zij vertelt je er graag meer over!

Ik ben docent

Benieuwd naar wat de mogelijkheden zijn om met je klas een voorstelling te bezoeken, of altijd al een kijkje achter de schermen willen nemen met je school? Educator Gwen Sengers gaat graag samen met je op zoek naar voorstellingen of concerten die bij de klas passen. Schoolvoorstellingen zijn onder schooltijd te zien, maar met middelbare scholieren kun je ook een van onze reguliere voorstellingen bezoeken. 

  • Lees en bekijk hier meer over de mogelijkheden

Ik ben technicus

Beschikbare technische informatie, zoals de plattegronden, is hier te vinden. Je kan ook altijd rechtstreeks contact opnemen met Pernel van Herpt, technisch coördinator podium & productie. 

Sietske Hoff

Sietske Hoff

shoff@theaterstilburg.nl • 013 5490 323

Gwen Sengers

Gwen Sengers

gsengers@theaterstilburg.nl • 013 5490322

Pernel van Herpt

Pernel van Herpt

pvanherpt@theaterstilburg.nl • 013 5490328

Veelgestelde vragen