Veelgestelde vragen

Theaters Tilburg is in verband met het coronavirus gesloten. Restaurant Lucebert opent vanaf 1 juni de deuren weer. De antwoorden op de meest gestelde vragen hierover hebben we voor je op een rijtje gezet. 

Kan ik jullie nog bereiken? 

Onze zalen en foyers, de Ticketservice én onze kantoren zijn gesloten, maar je kunt ons nog altijd bereiken via e-mail. Wij zijn ook even thuis, maar blijven je informeren! 

De Ticketservice is (beperkt) bereikbaar via ticketservice@theaterstilburg.nl. Alle andere afdelingen en medewerkers blijven waar mogelijk eveneens via e-mail bereikbaar. Een reactie kan wél iets langer op zich laten wachten dan je van ons gewend bent. Met je vragen en/of opmerkingen kun je ook terecht op Facebook.

Vragen over voorstellingen en concerten

Ik heb tickets voor een voorstelling of concert dat is afgelast. Wanneer ontvang ik daar bericht over?

Op dit moment zijn we druk bezig met het (definitief) annuleren en verplaatsen van alle afgelaste events. Tickethouders ontvangen hierover per voorstelling of concert een mail. Eerder berichtten we dat deze mail uiterlijk 1 juni verstuurd zou worden. In verband met de laatste ontwikkelingen duurt het voor enkele voorstellingen en concerten toch iets langer. We zetten ons in om alle gasten uiterlijk vrijdag 5 juni geïnformeerd te hebben. 

Kan ik mijn tickets retourneren?

In deze situatie van overmacht is het tot nader bericht niet mogelijk je tickets voor de voorstellingen en concerten tot 1 september te retourneren volgens onze reguliere voorwaarden. Samen met de brancheverenigingen en het ministerie van OCW is hiertoe een passende en nieuwe ticketregeling gepresenteerd: Bewaar je ticket, geniet laterIn het geval van verplaatsing blijft het originele ticket gewoon geldig. Ben je verhinderd op de nieuwe datum of heb je tickets voor een voorstelling of concert dat definitief geannuleerd wordt? In dat geval bieden we je de mogelijkheid je ticket om te zetten in een digitale voucher of het aankoopbedrag te doneren. Uiteraard blijft het ook mogelijk je geld terug te vragen. Vragen over de ticketregeling worden hier onder beantwoord. 

Ik ben niet geïnformeerd over de afgelaste voorstelling, hoe kan dat?

We hebben de informatie van diegene die ticket(s) heeft gekocht én als deze (juist) aan ons is doorgegeven. We houden onze gasten in verband met de sluiting van Theaters Tilburg op de hoogte via e-mail. Komt deze onverhoopt niet aan? Stuur dan een e-mail aan ticketservice@theaterstilburg.nl zodat we deze goed kunnen noteren én je in het vervolg op de hoogte gehouden wordt!

Gaan de voorstellingen vanaf 1 juni door?

Inmiddels is het duidelijk dat de geplande voorstellingen en concerten tot 1 september afgelast worden. Heb je tickets voor een van deze voorstellingen, dan nemen we hierover contact met je op via e-mail. 

Tegelijkertijd biedt de aanpassing van de coronamaatregelen ook weer ruimte. We bekijken of we op kleine schaal, met inachtneming van alle voorwaarden en richtlijnen, in de periode vanaf 1 juni wél andersoortige events kunnen organiseren. 

Vragen over de ticketregeling: Bewaar je ticket, geniet later

Waarom de ticketregeling?

Met Bewaar je ticket, geniet later hoopt de culturele sector dat kaartkopers hun favoriete podium of evenement later bezoeken. Dit helpt de economische impact die ontstaan door de maatregelen omtrent het coronavirus in de culturele sector op te vangen. Hierdoor kan er weer volop gewerkt worden aan nieuwe evenementen in de toekomst. Niet alleen de organisatoren, artiesten en podia worden hiermee geholpen, maar juist ook alle mensen achter de schermen die de evenementen mede mogelijk maken zoals decorbouwers, technici, leveranciers, creatieven en andere werknemers en zelfstandigen in de culturele en sportsector.

Hoe werkt de ticketregeling?

Als een voorstelling of concert is afgelast, krijg je je geld (inclusief servicetoeslag) terug in de vorm van een voucher, een digitaal tegoed. Als het evenement is verzet, blijven de kaarten gewoon geldig. Kan je niet op de vervangende datum dan kan je een voucher aanvragen.

Hoe lang is mijn voucher geldig?

Tickets voor evenementen die moeten worden verplaatst als gevolg van het coronavirus blijven geldig voor het verplaatste evenement, mits die verplaatsing plaatsvindt binnen een termijn van 12 maanden na het oorspronkelijke evenement. Als je uiteindelijk je voucher niet hebt gebruikt en de termijn is verlopen, krijg je je geld terug.

Kan ik ook mijn geld direct terugkrijgen?

Als consument heb je het recht om je geld terug te vragen. De ticketregeling is echter niet voor niets opgezet: culturele instellingen kunnen omvallen als iedereen dat doet. Vandaar dat ook de overheid deze regeling steunt. Uiteraard hebben we alle begrip als je het aankoopbedrag gerestitueerd wil hebben. We zetten ons in om binnen drie weken de terugbetaling te doen. 

Keuzehulp

Ieder theater- en concertseizoen toont Theaters Tilburg weer een gevarieerd programma: van cabarettalent in onze studio en indrukwekkend toneel in de schouwburg tot groot symfonisch werk in de concertzaal. Een keuze maken uit dat programma kan dus best moeilijk zijn! We voegen zoveel mogelijk foto- en videofragmenten toe  aan de voorstellingspagina’s, zodat je een goed beeld krijgt van wat je kan verwachten. Heb je toch behoefte aan meer informatie of tips? Stuur dan een mail aan communicatie@theaterstilburg.nl en we helpen je graag op weg.

Bestellen & betalen

  • Hoe kan ik tickets bestellen? 

Je bestelt eenvoudig je tickets via deze website, door op de tickets- of bestelknop te drukken. Je wordt dan doorverwezen naar je winkelmandje, van waaruit je of terug kan om meer voorstellingen te kiezen of je bestelling kan afronden door deze te betalen. 

In het bestelproces maak je een keuze voor een rang (in het geval van de concertzaal of schouwburg) waarna je kan zien welke stoelen nog beschikbaar zijn voor de gekozen rang. Let op! Je ziet dus enkel de beschikbare plaatsen op de door jou geselecteerde rang! Voor wie liever niet online bestelt, is het uiteraard ook mogelijk contact op te nemen met de Ticketservice. Onze medewerkers helpen je telefonisch of aan de balie graag met je bestelling. 

  • Kan ik de plattegrond inzien? 

Voor verschillende voorstellingen en concerten worden verschillende zaalopstellingen gebruikt. In sommige gevallen worden bijvoorbeeld de stoelen op het balkon niet verkocht, blokkeren we extra plekken voor de technici van bezoekende artiesten en/of gezelschappen of verkopen we enkele tickets niet ten behoeve van de juiste zicht- en gehoorlijnen. Om de specifieke beschikbaarheid van een evenement te zien start je het bestelproces. Bekijk via onderstaande links de basisplattegronden van de schouwburg en concertzaal. 

Plattegrond schouwburg
Plattegrond concertzaal

  • Hoe ontvang ik mijn tickets? 

We bieden de mogelijkheid je bestelling als e-ticket(s) te ontvangen of via de post.  Je e-tickets worden na bevestiging van je betaling via mail aan je toegezonden, en zijn ten alle tijden terug te vinden in Mijn account. Kies je ervoor de tickets per post te ontvangen, dan rekenen we € 5 verzendkosten. 

  •  De voorstelling is uitverkocht,  is er een wachtlijst? 

Als een voorstelling of concert is uitverkocht, kun je contact opnemen met de Ticketservice. Mochten er tickets retour of beschikbaar komen, dan nemen onze medewerkers contact met je op. Let op! We kunnen hierin geen garanties bieden.

  • Wat houdt de servicetoeslag in die vermeld staat? 

Wanneer je tickets koopt voor een van onze voorstellingen of concerten, betaal je een servicetoeslag. De hoogte hiervan kan per voorstelling verschillen, en staat altijd expliciet vermeld bij je aankoop en op je bestelbevestiging. De reguliere toeslag is € 3. Koffie, thee en bronwater in de pauze zijn hiermee inbegrepen in de ticketprijs, alsmede het gebruik van de garderobe. Is er geen pauze, dan geldt de gratis consumptie voor aanvang van de voorstelling.

  • Geldt er een jongerenkorting? 

Voor jongeren t/m 26 jaar geldt de jongerenkorting. Deze is in enkele gevallen meteen zichtbaar bij de verschillende prijzen van een voorstelling of concert. Is dit niet het geval dan geldt op de dag van de voorstelling zelf dat je slechts € 12,50 voor een ticket betaalt. We controleren de geldigheid van het ticket aan de hand van een geldig legitimatiebewijs, studenten- of CJP-pas. 

  • Ik heb een kortingscode, hoe kan ik deze gebruiken? 

Heb je een persoonlijke kortingscode ontvangen van Theaters Tilburg of een bezoekend gezelschap of organisatie? Je kan deze in het online bestelproces verzilveren, door gebruik te maken van de optie 'Gebruik promotiecode'. Het is eveneens mogelijk je tickets telefonisch of aan de balie te bestellen o.v.v. genoemde code. 

  • Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Op onze website kun je betalen met iDeal, creditcard (VISA en Mastercard), met de Podium Cadeaukaart of het digitale tegoed van Theaters Tilburg. Wil je betalen met de Meedoenregeling of een fysieke Theaters Tilburg Cadeaubon dan is dit enkel mogelijk aan de balie van de Ticketservice, het is wel mogelijk je tickets alvast telefonisch vast te leggen. Voor gebruik van het tegoed van de Meedoenregeling geldt dat dit enkel overdag, op vertoon van je ID en het klantnummer van de Gemeente Tilburg, mogelijk is.

Je tickets & bezoek

  • Ik ben mijn tickets kwijt, wat moet ik doen? 

Ben je onverhoopt je tickets kwijt? Je e-tickets zijn altijd opnieuw te downloaden in Mijn account. Op de dag van de voorstelling zelf is het eveneens mogelijk om op vertoon van je legitimatiebewijs een fysiek duplicaat aan te vragen aan de balie van de Ticketservice. 

  • Ik ben verhinderd, kan ik mijn tickets terugbrengen? 

Gekochte tickets kunnen tot zeven dagen voor de voorstellingsdatum omgeruild worden. Het aankoopbedrag wordt geretourneerd in de vorm van een tegoedbon, minus administratiekosten à € 5. Heb je een annuleringsverzekering afgesloten? Dan gelden er andere voorwaarden en een andere retourtermijn. Klik hier voor meer informatie. 

  • Moet ik mijn e-tickets geprint meenemen? 

E-tickets download je eenvoudig in je Wallet op je smartphone of als PDF in je bestanden. Onze scanners kunnen vanaf je telefoon de tickets scannen, en het is dus niet vereist deze geprint mee te nemen. 

  • Waar moet ik rekening mee houden bij een bezoek aan Theaters Tilburg? 

We hebben tips over je daadwerkelijke bezoek aan (een van) onze zalen verzameld op de pagina Plan je bezoek.  

Mijn account

  • Hoe maak ik een account aan?

Wanneer je rechts bovenin op Mijn account klikt, wordt je doorverwezen naar de inlog- en registratiepagina. Heb je in het verleden al eens tickets besteld? Gebruik voor de registratie dan het e-mailadres dat je daarvoor hebt gebruikt. Op die manier worden de juiste gegevens en je bestelde tickets meteen gekoppeld!

  • Wat zijn de mogelijkheden van Mijn account? 

In je persoonlijke account kan je je gegevens inzien en wijzigen, en vinden onze ambassadeurs hun persoonlijke code terug. Daarnaast vind je in Mijn account een overzicht van je reeds bezochte voorstellingen en concerten, en van alle voorstellingen en concerten die er nog aan komen. Van die laatste kun je altijd je tickets opnieuw downloaden, en we bieden de mogelijkheid om met een druk op de knop de voorstelling toe te voegen aan je persoonlijke, online agenda. 

Tenslotte bieden we gasten met een persoonlijk account de mogelijkheid een Verlanglijstje bij te houden: voor als je nog niet zeker weet of je kan of wil gaan. Let op! Hiervoor moet je reeds ingelogd zijn. Ben je nog niet ingelogd dan wordt je automatisch gevraagd dit te doen, wél voeg je het gewenste evenement dan alsnog eens toe aan je Verlanglijstje. 

    • Sta ik automatisch op de wachtlijst als ik een (uitverkochte) voorstelling toevoeg aan mijn Verlanglijstje? 

    Je Verlanglijstje in Mijn account is enkel bedoeld voor jezelf. Theaters Tilburg kan de informatie wel gebruiken om bijvoorbeeld keuzes te maken om voorstellingen en concerten (bij) te boeken; zo kunnen we zien hoe vaak een voorstelling of concert op een Verlanglijstje staat. Deze informatie is echter voor medewerkers van Theaters Tilburg niet gekoppeld aan jouw persoonlijke gegevens. Om voor uitverkochte voorstellingen op de wachtrij geplaatst te worden, neem je contact op met onze Ticketservice

    • Kan ik mijn e-mailadres wijzigen? 

    Als je een persoonlijk account hebt op onze website kan je in je eigen omgeving je e-mailadres wijzigen. Deze wordt dan automatisch in alle andere systemen aangepast. Als je geen persoonlijk account hebt, geef je de wijziging door via de Ticketservice.

    • Kan ik mijn account verwijderen? 

    Wanneer je ingelogd bent op je persoonlijke omgeving is het mogelijk je account te verwijderen. Let op! Je verwijdert hiermee eveneens je persoonlijke gegevens in andere systemen, zoals ons kaartverkoopsysteem.

    Over de voorstelling

    • Heeft de voorstelling een pauze? 

    Wanneer bekend communiceren we de pauze-informatie op de voorstellingspagina. Wanneer je je aanmeldt voor onze servicemails, sturen we je enkele dagen voor de voorstelling ook een mail met deze informatie. De pauze-informatie is onder voorbehoud van wijzigingen, al doen we uiteraard altijd ons best de juiste informatie te delen. 

    • Hoe laat is de voorstelling afgelopen? 

    Ook de eindtijd van een voorstelling communiceren we op de voorstellingspagina en in onze servicemails. Voor gecommuniceerde eindtijden geldt eveneens dat deze onder voorbehoud van wijzigingen zijn. 

    • Mag ik filmen of foto's maken tijdens een voorstelling of concert? 

    Het is niet toegestaan om tijdens een voorstelling of concert te fotograferen of andere opnames te maken. Niet alleen is het storend voor de artiest(en) op het podium, maar ook voor het publiek om je heen. In sommige gevallen mag er tijdens het eindapplaus worden gefotografeerd. Als dat het geval is, wordt dit vooraf aangekondigd. Professionele aanvragen om beeldmateriaal te schieten, kunnen tot uiterlijk 7 dagen voor de voorstelling aan communicatie@theaterstilburg.nl gestuurd worden. 

    • Mag ik de zaal nog in als ik te laat ben? 

    Doorgaans willen artiesten niet dat er nog gasten worden toegelaten als de voorstelling al is begonnen. De zorgvuldig opgebouwde sfeer in de zaal of de concentratie op het podium kan hierdoor verstoord worden. Bij veel voorstellingen kunnen wij je daarom niet meer toelaten in de zaal. Te laat arriveren is geen reden voor restitutie van je toegangsgeld.

    • Wat als de voorstelling niet aan mijn verwachtingen voldoet? 

    Het kan uiteraard voorkomen dat een voorstelling of concert niet aan je verwachtingen voldoet. In dat geval kan je gebruik van onze regeling Nieuwe kans: je ontvangt het aankoopbedrag retour in de vorm van een tegoedbon. Meld je daarvoor in de pauze aan de servicebalie om het formulier in te vullen. Uiteraard kan je daarna niet meer plaatsnemen in de zaal. Voorstellingen en concerten zonder pauze zijn uitgesloten van deze regeling. 

    Ik ben ambassadeur

    Meer info over ons ambassadeursprogramma vind je hier. Heb je vragen of wil je ons op een andere manier steunen? Mail dan naar Sietske Hoff. Zij vertelt je er graag meer over!

    Ik ben docent

    Benieuwd naar wat de mogelijkheden zijn om met je klas een voorstelling te bezoeken, of altijd al een kijkje achter de schermen willen nemen met je school? Educator Gwen Sengers gaat graag samen met je op zoek naar voorstellingen of concerten die bij de klas passen. Schoolvoorstellingen zijn onder schooltijd te zien, maar met middelbare scholieren kun je ook een van onze reguliere voorstellingen bezoeken. 

    • Lees en bekijk hier meer over de mogelijkheden

    Ik ben technicus

    Beschikbare technische informatie, zoals de plattegronden, is hier te vinden. Je kan ook altijd rechtstreeks contact opnemen met Pernel van Herpt, technisch coördinator podium & productie. 

    Sietske Hoff

    Sietske Hoff

    shoff@theaterstilburg.nl • 013 5490 323

    Gwen Sengers

    Gwen Sengers

    gsengers@theaterstilburg.nl • 013 5490322

    Pernel van Herpt

    Pernel van Herpt

    pvanherpt@theaterstilburg.nl • 013 5490328

    Veelgestelde vragen