Veelgestelde vragen

Voorstellingen

Is er een pauze en wat is de eindtijd van de voorstelling?
Een aantal dagen voor aanvang ontvang je onze servicemail, daarin staat vermeld of er een pauze is en wat de eindtijd is. Deze informatie is ook op de voorstellingspagina te vinden en op de avond zelf bij de entree. Pauze- en eindtijden zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

De voorstelling is uitverkocht, is er een wachtlijst?
Als een voorstelling of concert uitverkocht is, kun je contact opnemen met InfoService & Tickets. Mochten er tickets beschikbaar komen, dan nemen wij contact met je op.

Mag ik filmen of foto's maken tijdens de voorstelling?
Het is niet toegestaan om tijdens een voorstelling of concert te fotograferen of andere opnames te maken. Dit is immers storend voor de artiesten op het podium én voor het publiek om je heen. In sommige gevallen mag er tijdens het eindapplaus worden gefotografeerd, dit wordt dan vooraf aangekondigd.

De voorstelling voldoet niet aan mijn verwachtingen, wat kan ik doen?
Het kan voorkomen dat een voorstelling of concert niet aan je verwachtingen voldoet. In dat geval kan je gebruik maken van onze kwaliteitsgarantie Niet goed? Nieuwe kans!: je ontvangt het aankoopbedrag retour in de vorm van een tegoedbon. Meld je daarvoor in de pauze aan de servicebalie om het formulier in te vullen. Uiteraard kan je daarna niet meer plaatsnemen in de zaal. Voorstellingen en concerten zonder pauze zijn uitgesloten van deze regeling.

Je bezoek

Waar kan ik parkeren?
Op loopafstand van Theaters Tilburg vind je parkeergarage Schouwburg en Koningsplein. Iets verder, maar ook te lopen, is parkeergarage Emmapassage. Klik hier voor meer info over parkeren en de route.

Waar vind ik jullie entree?
De schouwburg, concertzaal en studio hebben elk een eigen entree. Deze bevinden zich allemaal aan de Schouwburgring. Als je voor onze gebouwen staat, zie je in het midden onze hoofdentree (schouwburg). Hier vind je InfoService & Tickets. Links zie je de concertzaal, de entree bevindt zich aan de linkerkant van de zaal. Onze studiozaal is rechts van de hoofdentree, via een trap (of rolstoel-lift) naar beneden kom je in de foyer. 

Ik ben slechthorend, is er geluidsversterking?
Theaters Tilburg beschikt in alle zalen over een radiofrequentiesysteem voor slechthorenden. Als je beschikt over een gehoorapparaat voorzien van een FM-frequentie, heb je daarom geen extra hulpmiddelen nodig. Is dat niet het geval, dan kan je gebruikmaken van een ontvanger met een hoofdtelefoon. De ontvangers, halslussen en hoofdtelefoons zijn verkrijgbaar bij onze medewerkers bij de servicebalies. 

Ik kom met een rolstoel, wat zijn de mogelijkheden?
In al onze zalen zijn rolstoelplaatsen beschikbaar. Deze kun je telefonisch reserveren, via de website is dit helaas niet mogelijk. Houd er rekening mee dat de lift in de schouwburg alleen toegang geeft tot de zaal (1e verdieping) en niet op de balkons uitkomt. In de concertzaal en studio zijn alle stoelen per lift bereikbaar. Schuin tegenover de schouwburg zijn twee invalidenparkeerplaatsen beschikbaar (max. 3 uur). Daarnaast zijn er nog drie op het Louis Bouwmeesterplein te vinden (geen tijdsbeperking).

Ik ben te laat, mag ik de zaal nog in?
Doorgaans willen artiesten niet dat er nog gasten worden toegelaten als de voorstelling al is begonnen. De zorgvuldig opgebouwde sfeer in de zaal of de concentratie op het podium kan hierdoor verstoord worden. Bij veel voorstellingen kunnen wij je daarom niet meer toelaten in de zaal. Te laat arriveren is geen reden voor restitutie van je toegangsgeld.

Kan ik contant betalen tijdens mijn bezoek?
In onze foyers kun je uitsluitend met je bankpas of mobiele telefoon betalen. Bij InfoService & Tickets en in restaurant Lucebert kun je wel contant betalen. 

Bestellen 

Met welke cadeaubonnen kan ik (online) betalen?
Online kun je met de Podium Cadeaukaart betalen. Het is helaas nog niet mogelijk om de Theaters Tilburg (cadeau)bon online te verzilveren. De bon kan daarom later aan onze balie ingeleverd worden, zodat we het kunnen verrekenen. Dit is mogelijk tot aan het eerstvolgende bezoek aan een van onze zalen. 

Kan ik gebruik maken van de Meedoenregeling?

Theaters Tilburg is een favoriete plek voor veel Meedoeners. Bestellen en betalen met het tegoed kan overdag eenvoudig op vertoon van je identiteitsbewijs en klantnummer van de gemeente aan de balie van InfoService & Tickets. Klik hier voor meer info over Meedoenregeling. 

Geldt er jongerenkorting?
Voor een groot aantal voorstellingen en concerten geldt een speciale jongerenprijs die vermeld staat bij de desbetreffende activiteit. Bij de meeste andere voorstellingen en concerten, kun je op de dag zelf tot een half uur voor aanvang gebruik maken van de zogenaamde last minute jongerenkorting: je betaalt dan 50% van de 1e rangsprijs (excl. servicetoeslag). Iedereen t/m 25 jaar kan hiervan gebruikmaken op vertoon van een legitimatiebewijs. 

Wat houdt jullie servicetoeslag in?
De ticketprijzen van Theaters Tilburg zijn inclusief € 2,75 servicetoeslag. Bij kindervoorstellingen in de studio geldt een gereduceerd tarief van € 2,25. In deze toeslag zijn koffie, thee en bronwater in de pauze inbegrepen. Bij voorstellingen zonder pauze kan het drankje voorafgaand aan de voorstelling genuttigd worden. Ook is gebruik van de garderobe inbegrepen (schouwburg en concertzaal bewaakt, studio onbewaakt).

Kan ik mijn tickets nog omruilen?
Gekochte tickets kunnen tot zeven dagen voor de voorstelling worden omgeruild tegen een tegoedbon van Theaters Tilburg. Hier rekenen wij € 2,75 administratiekosten voor.

Tickets

Ik ben mijn tickets kwijt, wat moet ik doen?

Neem contact op met InfoService & Tickets om je e-tickets opnieuw toegestuurd te krijgen. Voor papieren tickets kun je op vertoon van een legitimatiebewijs eveneens een duplicaat aanvragen aan de balie van InfoService & Tickets. 

Kan ik mijn tickets nog omruilen?
Gekochte tickets kunnen tot zeven dagen voor de voorstelling worden omgeruild tegen een tegoedbon van Theaters Tilburg. Hier rekenen wij € 2,75 administratiekosten voor.

Organisatie

Draag je Theaters Tilburg een warm hart toe, en wil je bijdragen aan onze visie? We hebben verschillende mogelijkheden, afhankelijk van de specifieke wens. Wil je een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van cultuureducatie in onze stad? Bekijk dan eens de mogelijkheid om Partner te worden van Theaters Tilburg. Ben je op zoek naar meer verdieping? Dan is Vriend worden van Theaters Tilburg misschien wel iets voor je. 

Ik wil graag Partner worden, waar vind ik meer info?
Als je ons wilt steunen, kun je mail sturen naar partners@theaterstilburg.nl. Meer info over ons Partnerprogramma vind je hier. Voordelen van het Partnerschap zijn o.a. voorrang bij de start van de kaartverkoop in mei en korting op één van onze topvoorstellingen. Wij vertellen je er graag meer over!

Ik wil graag Vriend worden, waar vind ik meer info?
De Vereniging Vrienden van Theaters Tilburg is een bundeling van Midden-Brabanders die onze organisatie waarderen en daarom ambassadeur van deze instelling zijn. De Vereniging organiseert het hele seizoen extra activiteiten bij voorstellingen en concerten. Meer info vind je op www.vriendentheaterstilburg.nl.

Kan ik met mijn groep/klas een rondleiding krijgen?
Jazeker! Onze vaste groep rondleiders vertelt je alle ins en outs van Theaters Tilburg. We houden hierbij uiteraard rekening met groepsgrootte, leeftijd en eventuele horeca-wensen. Scholen kunnen contact opnemen met Gwen Sengers (educatiemedewerker), gsengers@theaterstilburg.nl, andere groepen met Carla Donkers, cdonkers@theaterstilburg.nl.

Veelgestelde vragen