Veelgestelde vragen

Kortingen & toeslagen

  • Wat houdt de servicetoeslag in die vermeld staat bij voorstellingen?

Wanneer je tickets koopt voor een van onze voorstellingen of concerten, betaal je vrijwel altijd een servicetoeslag. De hoogte hiervan kan per voorstelling verschillen, maar is altijd inbegrepen in de ticketprijs. De reguliere servicetoeslag is €4; één drankje, de garderobe en administratiekosten zijn hiermee inbegrepen in de ticketprijs. Of dit het geval is, wordt bij de ticketprijzen vermeld. In de pauze bieden wij je koffie, thee, tapbier, fris of wijn aan. Indien er geen pauze is, krijg je het drankje na afloop van de voorstelling.

  • Geldt er een studenten- of jongerenkorting?

Voor iedereen t/m 26 jaar is er een ticketprijs vanaf €12,50, t/m 50% korting van de reguliere ticketprijs. Staat er geen t/m 26 jaar-prijs vermeld? Dan geldt deze helaas niet. We controleren de geldigheid van het ticket aan de hand van een geldig legitimatiebewijs, studenten- of CJP-pas. Bij sommige voorstellingen zit er een limiet op het aantal tickets dat tegen jongerenprijs verkocht mag worden. Indien de limiet bereikt is, krijg je hiervan een melding te zien tijdens het online bestelproces.

  • Geldt de Podiumpas bij Schouwburg Concertzaal Tilburg?

Jazeker! Met de Podiumpas kun je alle voorstellingen en concerten uit ons reguliere aanbod bezoeken. Natuurlijk moet er wel plaats beschikbaar zijn. Je kunt vanaf 30 dagen vóór de voorstelling of concert een telefonische reservering maken. Op de dag van de voorstelling haal je met je Podiumpas jouw ticket bij Ticketservice op. Online bestellen met de Podiumpas kan helaas nog niet. 

Met de Podiumpas kun je onbeperkt naar podia door heel Nederland voor 35 euro per maand. Meer info vind je hier

    Bestellen & betalen

    • Hoe kan ik tickets bestellen via de website? 

    Je bestelt eenvoudig tickets via onze website, door op de tickets- of bestelknop te drukken. Deze is zichtbaar in de agenda of op de voorstellingspagina's. Je wordt vervolgens doorverwezen naar je winkelmandje. 

    In je winkelmandje geef je in de eerste stap aan hoeveel tickets je wil bestellen, en - in het geval van voorstellingen en concerten in de schouwburg of concertzaal - maak je een keuze voor een rang. Heb je een kortingscode? Deze kan je verzilveren door gebruik te maken van de optie Gebruik promotiecode, te vinden onder het veld Kies je tickets. Tickets met korting worden pas zichtbaar wanneer de promotie- dan wel kortingscode is ingevoerdAls je de keuze hebt ingegeven en een eventuele korting hebt geactiveerd, maak je dit definitief door op Volgende te klikken. 

    Wanneer de voorstelling of het concert in de schouwburg of concertzaal plaatsvindt, kun je in de volgende stap de gewenste stoelen kiezen op de plattegrond. Alle witte stoelen zijn beschikbaar voor verkoop. Je geselecteerde stoel(en) wordt aangegeven in rood. Als je met je linkermuisknop door de plattegrond klikt, veranderen de stoelen met je mee. Op deze wijze bestel je gemakkelijk de gewenste stoelen. 

    Vervolgens zie je een kort overzicht van de zojuist door je gereserveerde tickets. Wil je meer voorstellingen of concerten bestellen? Kies dan voor de optie Meer voorstellingen bestellen. Heb je alles in je winkelmandje wat je nodig hebt? Ga dan over tot het afronden van je bestelling door op Volgende te klikken. Je maakt de keuze voor de gewenste betalings- en leveringswijze, en geeft je persoonlijke gegevens aan ons door om de tickets op je naam te zetten. 

    • Kan ik ook op een andere manier tickets bestellen? 

    Voor wie liever niet online bestelt, is het uiteraard ook mogelijk om tickets te bestellen via de Ticketservice. Onze medewerkers helpen je graag met je bestelling. 

    • Hoe kan ik tickets bestellen voor een rolstoelplaats?

    In al onze zalen is er een aantal rolstoelplaatsen beschikbaar. Deze zijn niet te reserveren via onze website. Mocht je er gebruik van willen maken, verzoeken we je daarom contact op te nemen met de Ticketservice.

    • Hoeveel tickets kan ik maximaal bestellen per voorstelling of concert? 

    Je kunt een maximum van 8 tickets per voorstelling of concert bestellen. Er zijn enkele uitzonderingen waarbij een afwijkend aantal van toepassing is. Dit wordt bij de betreffende voorstelling vermeld.

    • Kan ik zelf mijn plaatsen kiezen? 

    Absoluut, aan jou de keuze waar je plaats wil nemen!

    Benieuwd naar de (standaard) plattegronden van onze schouwburg en concertzaal? Deze vind je hieronder. Let op! Zowel het beschikbare aantal stoelen als de rangindeling kan afwijken per voorstelling of concert. In het online bestelproces vind je te allen tijde de juiste plattegrond. 

    Plattegrond schouwburg (standaard)
    Plattegrond concertzaal (standaard)

    • Wat zijn de betalingsmogelijkheden? 

    Op onze website kun je betalen met iDeal, creditcard (VISA en Mastercard), met de Schouwburg Concertzaal Cadeaubon (met code),  Podium Cadeaukaart of het digitale tegoed van Schouwburg Concertzaal Tilburg. Om je Schouwburg Concertzaal Tilburg Cadeaubon (met code) of je digitale tegoed te gebruiken kies je bij Betaling voor de optie Gebruik cadeaubon met code / digitaal tegoed. Er verschijnt in dat geval een invulveld, waar je de unieke code kan invoeren. 

    Wil je betalen met de Meedoenregeling of een papieren Schouwburg Concertzaal Tilburg (voorheen: Theaters Tilburg) Cadeaubon zónder code dan is dit enkel mogelijk aan de balie van de Ticketservice. Voor gebruik van het tegoed van de Meedoenregeling geldt dat dit enkel overdag, op vertoon van je ID en het klantnummer van de Gemeente Tilburg, mogelijk is.

    Let op! Wij zijn geheel cashloos. Aan de balie van Ticketservice betaal je eenvoudig en veilig met pin of creditcard (VISA en Mastercard). Vanzelfsprekend accepteren we ook onze papieren cadeaubonnen, de  Podium Cadeaukaart of het digitale tegoed. In onze horeca accepteren we enkel pin of creditcard.

    • Hoe ontvang ik mijn tickets? 

    We bieden de mogelijkheid je bestelling als e-ticket(s) te ontvangen of per post. Je e-tickets worden na bevestiging van je betaling via mail aan je toegezonden, en zijn ten alle tijden terug te vinden in Mijn account. Kies je ervoor de tickets per post te ontvangen, dan rekenen we € 5 verzendkosten. Voor sommige voorstellingen verkopen wij in samenwerking met ons kassasysteem Ticketmatic extra veilige Smart Tickets om doorverkoop tegen te gaan. Hieronder lees je daarover meer.

    Je tickets 

    • Ik ben mijn tickets kwijt, wat moet ik doen? 

    Ben je onverhoopt je tickets kwijt? Je e-tickets zijn altijd opnieuw te downloaden in Mijn account. Op de dag van de voorstelling zelf is het ook mogelijk om op vertoon van je legitimatiebewijs een fysiek duplicaat aan te vragen aan de balie van de Ticketservice. 

    • Moet ik mijn e-tickets geprint meenemen? 

    E-tickets download je eenvoudig als PDF in je bestanden. Onze scanners kunnen vanaf je telefoon de tickets scannen, en het is dus niet vereist deze geprint mee te nemen. 

      • Hebben jullie een annuleringsverzekering?

      Onze annuleringsverzekering kan per order worden afgesloten voor €7,50. Ongeacht het aantal voorstellingen. Je kunt dan tot op de voorstellingsdatum, tot twee uur voor aanvang, je tickets annuleren en ontvangt een digitaal tegoed. Indien Ticketservice telefonisch niet bereikbaar is, kun je mailen naar ticketservice@schouwburgconcertzaaltilburg.nl.

      • Ik heb geen annuleringsverzekering, wat nu?

      Gekochte tickets kunnen tot drie dagen voor de voorstellingsdatum omgeruild worden. Het aankoopbedrag wordt geretourneerd in de vorm van een digitaal tegoed, minus annuleringskosten à € 2,50 (per voorstelling). Wil je binnen die 3 dagen annuleren? Dan kan je tot twee uur voor aanvang van de voorstelling je tickets retourneren, je betaalt dan eenmalig €7,50 annuleringskosten. Indien Ticketservice telefonisch niet bereikbaar is, kun je mailen naar ticketservice@schouwburgconcertzaaltilburg.nl.

      Smart Tickets

      Voor een aantal voorstellingen verkopen wij in samenwerking met ons kassasysteem Ticketmatic extra veilige e-tickets om doorverkoop tegen te gaan. Dit houdt in dat je je toegangsbewijzen niet af kunt halen aan de kassa of per e-mail of post ontvangt, maar dat ze alleen te vinden zijn in de Ticketmatic App op een smartphone. Deze app kun je gratis downloaden in de AppStore of de Playstore. De gekochte tickets worden pas twee uur van tevoren actief en kunnen op deze manier niet worden doorverkocht.

      Heb je de Ticketmatic App nog niet gedownload? Registreer dan eerst je account in de App voordat je je kaarten bestelt. Op deze manier versnel je het boekingsproces!

      • Hoe werkt het bestellen voor Smart Tickets?

      Je koopt je kaartjes via onze website via het reguliere bestelproces. Selecteer een rang en kies je stoelen. Vul daarna je emailadres in (gelijk aan het account in de Ticketmatic App). Heb je de Ticketmatic App nog niet gedownload en nog geen account aangemaakt? Dan dien je dat eerst te doen voordat je verder kunt gaan in het boekingsproces! Na de bevestiging van je e-mailadres kies je de betaalmethode om de betaling te voldoen. Na de bevestiging van je betaling ontvang je een e-mail bevestiging van je bestelling. In de Ticketmatic app vind je alle gekochte e-tickets. Let op: het kan tot 24 uur duren voordat uw tickets in de app verschijnen. De scanbare toegangscodes op deze e-tickets worden zichtbaar vanaf twee uur voor aanvang van de voorstelling. De barcode verandert elke 30 seconden en kan dus niet uitgeprint worden.

      • Het lukt mij niet om de betaling voor de gereserveerde tickets af te ronden, wat nu?  

      Heb je de Ticketmatic App nog niet gedownload en nog geen account aangemaakt? Dan dien je dat eerst te doen voordat je kan betalen. Bij de registratie in de Ticketmatic App wordt er een e-mail verstuurd naar het opgegeven e-mailadres met een code daarin voor de verificatie. Als je geen mail ontvangt, kan het zijn dat deze mail in de spambox terecht komt. Na de afronding van de registratie in de Ticketmatic App kan je je betaling afronden in het bestelproces. Krijg je geen bevestiging na je betaling of lukt het niet om het betaalproces af te ronden? Dan kun je rechtstreeks contact opnemen met onze Ticketservice. 

      • Kan ik de kaarten aan iemand anders geven?

      Nee, de kaarten zijn niet overdraagbaar. Je kunt de e-tickets niet doorsturen naar je medebezoekers. Kom daarom met je hele gezelschap tegelijkertijd naar binnen. 

        • Waarom krijg ik mijn kaarten niet per mail?

        Sommige artiesten willen alleen komen spelen als er maatregelen worden genomen om doorverkoop tegen te gaan. Daarom zorgen wij voor sommige voorstellingen en concerten samen met ons kaartverkoopsysteem Ticketmatic voor extra veilige e-tickets om doorverkoop tegen te gaan.

        • Ik heb geen smartphone. Wat nu?

        Heb jij zelf geen smartphone en ook niemand binnen je gezelschap? Neem dan contact met ons op via ticketservice@schouwburgconcertzaaltilburg.nl. Wij kunnen de kaarten voor je inboeken. Het is dan mogelijk om 1 uur voor aanvang op vertoon van je eigen legitimatiebewijs en ordernummer de tickets af te halen bij Ticketservice.

        • Ik zie maar 1 ticket voor de nieuwe voorstelling in mijn ticketmatic app, wat nu?

        In het overzicht op de Ticketmatic app (het beginscherm) zie je iedere keer het eerste ticket van uw reservering. Wanneer je hier op klikt en naar link swiped/schuift dan zie je de overige tickets. Deze zitten als het ware achter het eerste ticket.

        Over de voorstelling

        • Mag ik filmen of foto's maken tijdens een voorstelling of concert?

        We snappen dat je bijzondere momenten wilt vastleggen of delen. Filmen en fotograferen mag bij Schouwburg Concertzaal Tilburg, maar we vragen je rekening te houden met het volgende:

        - Zorg dat medewerkers en overige bezoekers niet herkenbaar in beeld zijn
        - Houd rekening met andere bezoekers om je heen. Verlichte schermen leiden ontzettend af.
        - Film en fotografeer altijd zonder flits
        - Film of fotografeer niet tijdens verstilde of expliciete momenten. Het leidt acteurs, dansers en musici ontzettend af, bovendien respecteer hun privacy.
        - Foto’s en video’s die je maakt zijn uitsluitend voor eigen gebruik en niet voor commerciële doelstellingen
        - Indien gezelschappen of artiesten aangeven filmen en fotograferen te verbieden: respecteer hun oproep.
        - Op onze website en socials en de kanalen van artiesten en gezelschappen staan professionele foto’s en video's die je kunt delen. Handig!

            Professionele aanvragen om beeldmateriaal te schieten, kunnen tot uiterlijk 7 dagen voor de voorstelling aan communicatie@schouwburgconcertzaaltilburg.nl gestuurd worden.

            • Mag ik de zaal nog in als ik te laat ben?

            Doorgaans willen artiesten niet dat er nog gasten worden toegelaten als de voorstelling al is begonnen. De zorgvuldig opgebouwde sfeer in de zaal of de concentratie op het podium kan hierdoor verstoord worden. Bij veel voorstellingen kunnen wij je daarom niet meer toelaten in de zaal. Te laat arriveren is geen reden voor restitutie van je toegangsgeld.

            • Heeft de voorstelling een pauze?

            Of er een pauze is in de voorstelling wordt bepaald door de artiest/gezelschap. De pauze- en eindtijden zijn altijd een schatting en onder voorbehoud, al doen we uiteraard altijd ons best de juiste informatie te delen.  Wanneer bekend communiceren we de pauze-informatie op de voorstellingspagina. Wanneer je je aanmeldt voor onze servicemails, sturen we je enkele dagen voor de voorstelling ook een mail met deze informatie. 

            • Is er een portemonneeloze pauze?

            Met ingang van theater-en concertseizoen 23/24 bieden wij je in de pauze koffie, thee, tapbier, fris of wijn aan. Indien er geen pauze is, krijg je het drankje na afloop van de voorstelling.

            • Hoe laat is de voorstelling afgelopen?

            Ook de eindtijd van een voorstelling communiceren we op de voorstellingspagina en in onze servicemails. Voor gecommuniceerde eindtijden geldt eveneens dat deze onder voorbehoud van wijzigingen zijn.

            • Nemen jullie maatregelen tegen gehoorschade?

            Wij vinden het belangrijk dat je meer en langer van muziek kan genieten. Daarom verricht Schouwburg Concertzaal Tilburg gedurende voorstellingen en concerten geluidsmetingen. We houden ons hierbij aan de afspraken die zijn vastgelegd in het convenant Preventie gehoorschade versterkte muziek. Bij onze info-balies zijn gratis oordoppen verkrijgbaar. Kijk voor meer info en tips op www.ilovemyears.nl

            • Niet tevreden? Nieuwe kans!

            Het kan voorkomen dat een voorstelling of concert niet aan je verwachtingen voldoet. In dat geval kan je gebruikmaken van onze kwaliteitsgarantie Nieuwe kans. Meld je in de pauze bij een van onze collega’s, en ontvang het aankoopbedrag retour in de vorm van een digitaal tegoed. Uiteraard kun je daarna niet meer plaatsnemen in de zaal. Voorstellingen en concerten zonder pauze zijn uitgesloten van deze regeling.

            • Kun je voor de voorstelling een hapje eten bij jullie?

            Een aantal dagen per week kun je een hapje komen eten in ons Theatercafé. Reserveren kan enkel via onze website, op de pagina Eten & drinken.

            Mijn account

            • Hoe maak ik een account aan?

            Wanneer je rechts bovenin op Mijn account klikt, wordt je doorverwezen naar de inlog- en registratiepagina. Heb je in het verleden al eens tickets besteld? Gebruik voor de registratie dan het e-mailadres dat je hebt gebruikt. Op die manier worden de juiste gegevens en je bestelde tickets meteen gekoppeld!

            • Wat vind ik terug in Mijn account?

            In je persoonlijke account vind je je persoonlijke gegevens terug, een overzicht van alle bezochte voorstellingen en concerten én tickets van alle voorstellingen en concerten die je nog gaat bezoeken. Ambassadeurs van Schouwburg Concertzaal Tilburg vinden in het account ook de persoonlijke code terug die hen 10% korting biedt gedurende de voorverkoop. Tenslotte kan je in je account een Verlanglijstje aanmaken: voor als je nog niet zeker weet of je kan of wil gaan, of in aanloop naar de start van de verkoop. 

            • Kan ik mijn gegevens wijzigen of verwijderen in Mijn account? 

            Als je een persoonlijk account hebt op onze website kan je in Mijn account je gegevens, inclusief je e-mailadres, wijzigen. De wijziging wordt dan automatisch in alle andere systemen aangepast. Als je geen persoonlijk account hebt, geef je wijzigingen rechtstreeks door via de Ticketservice.

            Wanneer je bent ingelogd op je persoonlijke account is het ook mogelijk je account te verwijderen. Houd er rekening mee dat met het verwijderen van je persoonlijke account, ook alle overige persoonlijke en aankoopgegevens in anders systemen wordt verwijderd. Wil je enkel het account op de website verwijderen, dan verzoeken we je een mail te sturen aan communicatie@schouwburgconcertzaaltilburg.nl.

            • Hoe kan ik gebruikmaken van m'n Verlanglijstje

            Om voorstellingen en concerten toe te voegen aan je Verlanglijstje, log je eerst in op je persoonlijke account. Vervolgens kan je bij de gewenste voorstellingen en concerten simpelweg op het hartje drukken. In de agenda vind je deze naast de ticketknop, op de voorstellingspagina onder de bestelknop. 

            Het Verlanglijstje is niet hetzelfde als een wachtlijst. Als je wel graag op een wachtrij geplaatst wordt, neem dan contact op met onze Ticketservice