Afgelast & restitutie

Als het gelukt is om een voorstelling of concert te verplaatsen naar een nieuwe datum, dan vragen we je of je mee wil verplaatsen. 

Ik heb aangegeven dat ik op de nieuwe datum wil en kan komen

  • Blijven mijn (e-)tickets geldig?
    Je ontvangt nieuwe (e-)tickets van ons, waar de juiste datum en tijd op vermeld staat. Als het om een voorstelling of concert gaat dat tussen oorspronkelijk tussen maart en juli 2020 zou plaatsvinden, dan kan het ook voorkomen dat je nieuwe stoelen toegewezen krijgt of zelf opnieuw kan bestellen. 


Kan of wil je niet op de nieuwe datum? Of is het ons niet gelukt een nieuwe datum te vinden? Dan heb je het aankoopbedrag van ons tegoed. We bieden verschillende restitutiemogelijkheden. 

Het aankoopbedrag omgezet in een digitaal tegoed

  • Hoe lang blijft het digitale tegoed geldig? 
    In tegenstelling tot onze digitale cadeaubon, is dit tegoed 24 maanden geldig. Maak je binnen de 24 maanden geen gebruik van het (volledige) tegoed? Dan storten we de waarde alsnog terug op je rekening. 
    d.d. 17 februari Tot op heden was de geldigheid van het digitale tegoed 12 maanden. Omdat de coronacrisis langer aanhoudt dan eerder voorzien, verlengt de cultuur- en evenementenbranche de regeling Bewaar je ticket, geniet later. Op deze manier hebben onze gasten langer de tijd hun tegoed te gebruiken voor voorstellingen en concerten die wél doorgaan. 
  • Waar kan ik de hoogte van mijn tegoed terugvinden? 
    Je ontvangt het digitale tegoed met unieke code via e-mail. In deze e-mail staat de hoogte van je digitale tegoed vermeld. Ook is het digitale tegoed terug te vinden in je persoonlijke account op deze website. Geen account, maar toch benieuwd naar de waarde? Je kunt deze ook altijd opvragen bij Ticketservice. 
  • Hoe kan ik het digitale tegoed gebruiken? 
    Het digitale tegoed gebruik je eenvoudig via onze website met de unieke code. Kies bij Betaling voor de optie Gebruik hier je digitale tegoed. Er verschijnt in dat geval een invulveld, waar je de unieke code kan invoeren.
  • Kan ik het digitale tegoed alsnog laten terugstorten? 
    Uiteraard kun je te allen tijden een verzoek indienen om de waarde van het digitale tegoed teruggestort te krijgen op je rekening. Om dit snel en op correcte wijze in orde te maken, vragen we je hiervoor een e-mail te sturen naar de Ticketservice. Vermeld hierbij je IBAN-rekeningnummer, zodat we de terugbetaling in orde kunnen maken. 

Het aankoopbedrag teruggestort op je rekening

  • Wanneer ontvang ik het aankoopbedrag retour op mijn rekening? 
    We storten het aankoopbedrag binnen vier weken, nadat je het formulier hebt ingevuld, terug op je rekening. We doen dit op het bij ons bekende IBAN-rekeningnummer, ingevuld in genoemde formulier. 

Het aankoopbedrag gedoneerd 

  • Waar gaat mijn donatie naartoe?
    De volledige donatie (100%) komt ten goede aan het gezelschap van het afgelaste evenement. In enkele individuele gevallen zijn er afwijkende afspraken gemaakt met artiest, gezelschap of bespeler. 
Afgelast & restitutie