Coronamaatregelen

De aanpassingen en afstand maken de live ervaring niet minder! Al gaat het nu wel iets anders dan je van ons gewend bent. We leggen je graag uit waar je rekening mee kan houden, en wat je mag verwachten.

Onderstaande maatregelen, richtlijnen en regels gelden tot 1 september. We verwachten half augustus - naar aanleiding van de persconferentie van de Nederlandse overheid - een update te kunnen geven met betrekking tot het programma vanaf september. 

Basisregels

We volgen altijd de geldende richtlijnen die vanuit de Nederlandse overheid en RIVM worden geadviseerd. De basisregels voor medewerkers en gasten zijn:

  • Houd te allen tijde 1,5 meter afstand van anderen. 
  • Het is niet langer verplicht een mondkapje te dragen. 
  • Blijf thuis als je verkoudheidsklachten of griepverschijnselen hebt. 
  • Volg de adviezen en regels voor goede hygiëne. Op verschillende plekken in onze gebouwen zijn hygiënische middelen beschikbaar, zoals desinfecterende handgel.
  • Volg de aanwijzingen van onze medewerkers op. Is iets onduidelijk of heb je vragen? Onze gastheren en -vrouwen staan altijd voor je klaar!

Zomerprogramma

Op het terras van het Theatercafé kun je in de maand juli genieten van ons culturele buitenprogramma. Uiteraard gelden hier ook de basisregels, zoals het behouden van de 1,5 meter afstand. 

  • Bij aankomst doen we een gezondheidscheck. Als alle vragen met ‘nee’ beantwoord worden, dan heten we je van harte welkom.
  • Onze medewerkers wijzen je (gezelschap) een vaste zitplaats toe. 
  • Middels een QR-code registreren we je bezoek. 

Je bezoek 

  • Bij aankomst doen we een gezondheidscheck. Als alle vragen met ‘nee’ beantwoord worden, dan heten we je van harte welkom. Dit geldt zowel voor een bezoek aan een van onze zalen, als voor een bezoek aan het buitenprogramma op het terras. 
  • Onze garderobe is gesloten. Jassen en tassen neem je daarom mee de zaal in, en plaats je over of onder je eigen stoel.
  • Zit een gratis kop koffie, thee of bronwater inbegrepen in de ticketprijs? Dan wordt deze voorafgaand aan de voorstelling of het concert geschonken. Uiteraard kun je ook andere drankjes bij onze bars bestellen! Je drankje mag je mee de zaal in nemen, of nuttig je aan een van de tafels in onze foyers. 
  • Onze medewerkers begeleiden je naar je plek in de zaal. Het is niet mogelijk om gedurende de voorstelling de zaal te verlaten. Blijf na het applaus nog even zitten tot een van onze medewerkers je ook weer de zaal uit begeleidt.

Bestellen & tickets

  • Tickets worden altijd op naam verkocht, omdat we een registratieplicht hebben.
  • Kom je met een gezelschap waar onderling afstand gewenst is? Bestel je tickets dan apart. 
  • Het is niet mogelijk om een reservering te maken voor specifieke rijen of stoelen. Je kiest wel een rang, maar het systeem wijst automatisch de best beschikbare plaatsen toe. Hierbij wordt rekening gehouden met de benodigde 1,5 meter afstand.

Niet gezond? Nieuwe kans!

Theaters Tilburg heeft een tijdelijke regeling geïntroduceerd: Niet gezond? Nieuwe kans! Daarmee moedigen we je aan een bezoek aan ons theater uit te stellen wanneer je (lichte) gezondheidsklachten hebt. Je kunt je ticket(s) tot op de dag van de voorstelling of het concert retourneren, waarop het aankoopbedrag wordt geretourneerd in de vorm van een digitaal tegoed, minus administratiekosten à € 5. Een veilig bezoek staat immers voorop, én we zien je graag een volgende keer terug. Gebruikmaken van de nieuwe regeling? Neem dan contact op met de Ticketservice.

Afgelastingen, verplaatsingen & restitutie

Het grootste deel van de voorstellingen en concerten konden sinds maart 2020 niet doorgaan zoals gepland. Samen met artiesten en gezelschappen hebben we geprobeerd zoveel mogelijk vervangende data te vinden, al is dat niet altijd gelukt. Onze gasten zijn uiteraard persoonlijk op de hoogte gesteld. Meer informatie over restitutie en antwoorden op veelgestelde vragen vind je hieronder.

Heb je tickets voor voorstellingen en concerten die nu (alsnog) afgelast worden? We houden je uiteraard op de hoogte! Heb je hier vragen over, of heb je onverhoopt geen bericht van ons ontvangen, neem dan contact op met de Ticketservice.

Coronamaatregelen